Hogyan használtuk az internetet tavaly?

A legtöbb marketinges az új év első hónapjaiban lesi a statisztikákat és várja, ha elérhetővé váljanak a tavalyi év adatai. És így tettünk mi is. Vártunk, lestünk és persze kutattunk is a megfelelő forrásokban, hogy a lehető leghamarabb elhozhassuk a várva várt adatokat.

Íme – 2019 digitális statisztikája

Ahogy sikerült elérnünk az adatokat, már bele is vetettünk magunkat és bizony volt olyan változás, ami minket is meglepetésként ért. Ennek az okát csak az adatok ismeretéből nem lehet megmondani, de egy jó kutatással biztosan fel lehet tárni.

A legfőbb statisztikai adatok:

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary
Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

A két kép a jelenlegi és az előző évhez viszonyított változás mértékét mutatja be. Az adatok alapján elmondható, hogy bár az internet előfizetők száma csökkent, az aktív social media felhasználók száma nagy mértékben nőtt.

Részletesebben vizsgálva a statisztikai adatokból kiderül, hogy a teljes lakosság 62% jelen van valamelyik közösségi média csatornán, amit a felhasználók 94%-a a mobiltelefonjáról ér el.

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

Magyarországon népszerű közösségi média felületek

Ha feltesszük a kérdést, hogy hazánkban melyik a legnépszerűbb social media csatorna, akkor a legtöbben egyből a Facebookra gondolnak. És jól is gondolják, hiszen még mindig ez vezeti, nem is kis fölénnyel a rangsort.

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

Hiszen a számok is ezt mutatják, a teljes lakosság (13 éves kor felett) 66% ezen a csatornán található meg. Sőt még növekedett is a felhasználók száma, tehát logikus az a következtetés, hogy a Facebook továbbra is hasít. Nézzünk egy kicsit jobban a számok mögé!

Kik találhatóak meg ezen a felületen? Melyik korosztály a legaktívabb?

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

Már is látjuk, hogy a Facebook (a teljes cégcsoport) nem a fiatalok kedvenc social media csatornája.

Akkor hol lehet elérni a hazai fiatalokat?

A Z generációt ma már a Facebookon keresztül tudjuk elérni és megszólítani. Persze ott van, de nem pörgeti naphosszat a hírfolyamot. Ezt a csatornát elsősorban kommunikációra (Messenger alkalmazás) használják. De akkor mit használnak, hol vannak?

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary
Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

Természetesen van élet az Instagram – Snapchat – Messenger hármasán is túl. Nem szabad megfeledkeznünk a 20 év alattiak körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendő TikTok alkalmazásról sem, ami a Musical.ly utódjaként kínál egyszerű tartalommegosztást és fogyasztást a felhasználók számára.

Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok… van még?

Hogyne lenne! Ha épp nem a Z generációt szeretnénk célozni, akkor is van még social media felület, ahol érdemes megjelenni. A LinkedIn a tavalyi évben elérte az egymillió felhasználót, ami a hazai, 18 év feletti lakosság 13%-át jelenti. Ha pedig a kereső- és fizetőképes réteg eléréséről van szó, akkor a 13% nem kevés. Sőt, vannak olyan területek, ahol kimondottan egy LinkedIn profil vagy hirdetés hozhatja meg a várva várt áttörést.

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

Ezekből a statisztikai adatokból jól látszik, hogy a magyarországi felhasználók is nyitottak az újdonságra, egyre több social media platformon jelennek meg, amiket természetesen a nagy többség a mobiltelefonjáról ér el.

További érdekesség, sőt bíztató adat, hogy az okos otthon rendszerek és a környezetkínélő megoldások is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

Az okos otthon eszközök magyarországi piaca (mérete és értéke).

A tavalyi éves adatok alapján hazánkban 90 ezer háztartás van valamilyen okos otthon rendszerrel felszerelve, melyek értéke 2019-ben 40 millió USD, azaz közel 12,5 milliárd Ft! Ebből a legnagyobb költés a háztartási készülékek csoportjában található, vagyis több mint 4 milliárd forintért vásároltunk többek közt okos mosógépet, robot porszívót vagy akár egy okos fogkefét.

Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2020-hungary

Miért tartjuk fontosnak ezt az adatot is? Azért, mert az IoT olyan új információkat szolgáltat a felhasználókról, melyek a mélyebb fogyasztói szokásaikba engednek betekintést. Ezen adatok pedig minden marketinges számára többet érnek még az aranynál is.

Következtetésként levonhatjuk tehát, hogy mi magyarok is szeretünk lépést tartani a világ újdonságaival és aktívan jelen vagyunk az okos eszközeink segítségével az online világban.

Mit jelent ez a KKV vagy akár a kulturális szektor számára?

Azt, hogy a lépést tartani kell! Aktívnak kell lenni az online térben és a lehető legtöbbet kell kihozni a social media csatornák, hirdetések, felhasználó keresések és a weboldalak világából.

Hozzuk ki együtt a legtöbbet a digitális világból! Kérjen személyre szabott ajánlatot vagy marketing auditot.