Marketingstratégia tervezés

Marketingstratégia – a siker kulcsa?

Mi azt mondjuk, igen! Hiszen egy vállalkozás hatékony működéséhez elengedhetetlen a jól átgondold és professzionálisan megtervezett marketingstratégia. Valójában úgy is fogalmazhatnánk, hogy minden eredményes vállalkozás mögött egy sikeres marketingstratégia áll.

Mit jelent ez a valóságban?

Röviden: a kitűzött célok eléréséhez szükséges marketing folyamatok precíz tervezését és pontos kivitelezését. Sajnos sok esteben pont ez a tervezési folyamat nem kerül megvalósításra, ugyanis a marketing valahol még mindig a felesleges pénzköltést jelenti.

Az Arts & Business Kft. célja, hogy ennek az ellenkezőjét bizonyítsa!

Jó tudni: a statisztikák szerint a kisvállalkozások nagyrésze a marketingstratégia hiánya miatt bukik el.

És azt is érdemes még tudni, hogy a szájhagyomány és ajánlás kiváló eszköze lehet a vállalkozásoknak, csak erre alapozni a mai információ éhes társadalomban nem lehet!

Marketingstratégia tervezés – az alapoktól és a sikeres jövőig

Mielőtt a marketingstratégia tervezés részleteibe belemerülnénk, nézzünk meg ezt a rövid példát.

Az ábra azt a folyamatot mutatja be, ami ma a legtöbb vásárlás tekintetében lezajlik. Gondoljunk csak bele, ha épp egy új laptopra van szükségünk vagy szerelőt keresünk, akkor az ismerőseink körbe kérdezése után egyből a Google válik a barátunkká. Beírjuk a keresendő kifejezést és máris böngészünk a több százezer/millió találat közt. Vagy mégsem? Valóban nem, hiszen ki az, aki az összes találatot megnézni? Senki! Pár éve még elmondható volt, hogy a Google első három oldala az, amit megnéznek a felhasználók, ma már azonban jó, ha a második oldalig eljut valaki. Épp ezért akar mindenki az első oldalra kerülni, ami azonban egy jól átgondolt marketing stratégia nélkül lehetetlen küldetés.

Az első pozíciók elfoglalása azonban nem elegendő! Ahhoz, hogy a megkeresésekből bevételt realizálhassunk, tudatosan kell felépíteni az egész folyamatot. Ahogy pedig az ábrán látható, ennek a tudatos építkezésnek minden területen jelen kell lennie.

  • A honlapon, ahová a kereső irányította a látogatót,
  • a közösségi média csatornákon, ahol a potenciális vevő újra és újra a vállalkozás üzenetével találkozhat,
  • a kommunikációs csatornákon, ahol az érdeklődőt a vállalkozást hitelesen képviselő személyek tájékoztatják,
  • és természetesen a vásárlást követő időszakban, amikor is hűséges vásárlóvá tesszük az alkalmi vevőt.

Aki nem tervez, a bukást tervezi meg.Winston Churchill

Churchill szavaival élve tehát tervezni kell, sőt muszáj!

Hogyan tervezzünk sikeres marketingstratégiát?

Az első lépés a marketingstratégia tervezés hosszú folyamatában a vállalkozás küldetésének és céljának, valamint célcsoportjának a meghatározása. A hatékony stratégia összeállításához a Mit? / Kinek? / Hol? és Mikor? kérdésekre pedig tudni kell a választ.

Jó tudni: mindenkinek nem lehet eladni! Miért? Egyszerűen csak azért mert, nem biztos, hogy mindenkinek a mi termékünkre vagy szolgáltatásunkra van szüksége, illetve nem egy költséghatékony megoldás.

Érdemes tehát a vállalkozás víziója és missziója mellett a célcsoportot is pontosan meghatározni, akár a misszióba is belefogalmazni. A hol és a mikor, esetleg a hogyan kérdésekre pedig a marketing stratégia tervezés végén fogunk választ kapni.

Marketingstratégia tervezés – ez már szinte művészet

Egy szervezet akkor mondhatja el magáról, hogy van stratégiája, ha a versenytársakétól eltérő tevékenységeket végez, vagy hasonló feladatokat hajt végre, csak másképpen. Azaz: más, mint a többi! A marketingstratégia tervezés fő célja tehát, hogy vállalkozását, mint márkát megteremtsük. Kidolgozzuk, mitől lesz a vállalkozás jobb, több, különlegesebb, mint a versenytárs.

A marketingstratégia tervezés alapjai

Ahhoz, hogy valóban hatékony stratégiát dolgozzunk ki, a már említett célcsoportot pontosan kell meghatározni, illetve a versenytársakat sem árt alaposabban megismerni. Ezekhez az információkhoz pedig piackutatással lehet hozzájutni. Egy jól megtervezett és kivitelezett kutatás pedig olyan összefüggéseket, adatokat és egyéb információkat tud nyújtani, amire rövid és hosszútávú marketing stratégia is felépíthető.

Hat lépés a sikeres vállalkozás felé:

  • Marketing audit: felmérjük a jelenlegi helyzetet.
  • Piackutatás: a felmérés alapján kutatásokat végzünk a célcsoportok és a versenytársak körében
  • Marketingstratégia megalkotása: a kutatási eredmények alapján kidolgozzuk a megfelelő stratégiát.
  • Stratégia kivitelezése: megtervezzük a vállalkozása honlapját, online kommunikációját, Facebook jelenlétét és kampányait, Google hirdetéseit és mindent, ami marketing.
  • Mérés és visszajelzés: folyamatosan monitorozzuk az eredményeket és visszajelzést adunk az egyes kampányok, hirdetések, valamint az online csatornák teljesítéséről.
  • Módosítás: ahol szükséges, módosításokat végzünk el, hiszen a világ változik, amivel minden egyes pillanatban lépést kell tartani!

Tegye meg velünk ezt a hat lépést, és vigyük együtt sikerre a vállalkozását!

Marketing audit:

Személyes konzultáció, melynek során felmérjük a vállalkozása jelenlegi helyzetét. Az audit tartalmazza:

  • 1-2 órás személyes konzultáció (Budapest területén belül díjmentes kiszállással)
  • online kommunikációs elemzés: weboldal és a közösségi média csatornák elemzése egy meghatározott időszakra (1 db weboldal, 1 db Facebook oldal, 1 db Instagram oldal, 1 db YouTube csatorna)
  • 1-2 órás személyes prezentáció, ahol bemutatjuk az elemzés eredményeit és javaslatot teszünk a további lépésekre.

Díja: 75 000 Ft + Áfa. A díj tartalmazza az utazási költségeket Budapest, illetve Vác területén.