A vírushelyzet és az elmúlt napok intézkedései egyértelműen az online tér medrébe terelik az életünk minden egyes területét már. Az oktatás online felületen aktívan jelen van az általános iskolától egészen az egyetemig, nem kivétel a felnőtt oktatás sem.
2020.03.17. | Olvasási idő: 2 perc
Az eddig is egyértelmű volt, hogy a kommunikáció és a kapcsolattartás főleg a Z generáció körében már szinte csak online történik. Most az idősebb generációk körében is nagyobb hangsúlyt kap. A legnagyobb kihívást azonban nem az alkalmazások használatának az elsajátítása jelentheti. A fejtörést ezeknek a tevékenységek az online térbe való integrálása okozza, melyre elvétve volt eddig csak példa.
Ilyen például az edukáció is, amit már a hétfői napon az egyetemisták mellett az általános és középiskolás diákok számára is az oktatás online térben tartandó meg. Ez alól a felnőttoktatás sem lehet kivétel.
A piaci szektor persze már ismeri és alkalmazza a különböző online oktatás platformjait, azonban ez a helyzet most szélesebb körben követeli meg az integrációt. Aki pedig nem tud ezzel lépést tartani, nem tudja a felnőttoktatás színterét az online térbe áthelyezni, lemarad és sajnos kimarad.
Az online kommunikáció terén azonban több kihívással is szembe kell majd néznünk az elkövetkezendő időszakban. A kommunikáció, ezen belül is leginkább a kríziskommunikáció, a tájékoztatás és az online marketing az a terület, ami jelentős szerepet fog betölteni az életünkben. Utóbbit azért soroltuk ide, illetve a három területet azért kell egyként kezelni, mert a kommunikáció és a tájékoztatás a rövid és a hosszútávú marketingstratégiára, sőt az egész vállalkozás életére is kihat.
Ne azt írd ki, hogy bezártunk! Ne azt kommunikáld, hogy bizonytalan ideig! Ne háríts, ne keress felelősöket és ne okolj másokat!
Inkább tájékoztass és edukálj, bíztass mindenkit arra, hogy tartsa be az előírásokat, javaslatokat. Ha a működésed korlátozás alá esett, akkor javasolj alternatívákat. A legtöbb esetben lesz megoldás, csak egy kis kreativitás kell hozzá. Ahogy a marketinges körökben is ismert
„Gondolkozz a dobozon kívül!”
mondás tartja, keresd az új megoldásokat.
Ha oktatásokat tartottál, akkor az online oktatás legyen a fő profilod. Ezt még akkor is megteheted, ha történetesen tánctanár vagy. Tudjuk, hogy ez nem lesz ugyan az, de egy-két oktatóvideóval a tanítványaid figyelmét fenntarthatod. Ha a megfelelő csatornán teszed közzé akkor még új követőkre is szert tehetsz.
A lényeg, hogy erősítsd meg az online jelenléted, kommunikáld a követőid felé a tényeket és a lehetőségeket. Ha kell az oktatás online változatát erősítsd.
Ha pedig segítségre van szükséged az online kommunikációt illetően, bátran keress minket. De arra kérünk, vedd figyelembe, hogy mi is csak online tudunk segíteni neked!
Vigyázzunk egymásra!