Mi is az a Tartalommarketing Mátrix (TM), másnéven Content Marketing Matrix? Marketingesként, hogyan tudjuk beépíteni a tartalommarketing-stratégia kialakítása során? Miért fontos a digitális marketingstratégia?
BERI ALEXANDRA | 2022.10.09. | Olvasási idő: 2 perc
A TM nem más, mint egy hatékony gondolkodási eszköz, amely segíti a tartalommarketing-eszközeid ellenőrzését a tartalommarketing-stratégia kialakításának részeként. A tartalmak elkészítése során használhatod az ötletek megtervezésétől egészen a kidolgozásig, potenciális ügyfelek generálására, vagy akár a visszamutató linkekhez (backlinks), a keresőoptimalizáláshoz (SEO).
A Tartalommarketing Mátrix segítséget nyújt a marketingesek számára a tervezéstől egészen a tartalomgyártás folyamatáig. A Mátrix különböző kreatív tartalmat (mashup) inspirál, ezekre láthatunk is példákat a Google keresési eredményei között.
A Tartalommarketing Mátrix dimenziói a vásárláshoz vezető út tervezéséhez
A TM hatékony gondolkodási útmutató is egyben: marketingesek számára segít megtalálni azokat a tartalomtípusokat, amelyek a legjobban támogatják a vásárláshoz vezető utat.
A célközönség számára ez az út két szinten történik. A vízszintes tengelyen láthatjuk a tudatosságtól a vásárlásig vezető utat, míg a függőleges tengelyen az érzelmi és racionális tartalom-elköteleződési formátumok jelennek meg.
A tengelyek alapján a tartalmad lehet szórakoztató, inspiráló, oktató és/ vagy meggyőző.

Gondolkodtál már azon, hogy növeld az elérésed?
A Tartalommarketing Mátrix segít összekapcsolni a különböző eszközöket, csatornákat és platformokat, valamint kiváló eszköz a gyors optimalizálásra. Kitűnő arra is, hogy figyelemmel kísérd a céljaid eléréséhez vezető út hatékonyságát, a fő teljesítménymutatót (KPI) az ügyfélút minden szakaszában, a marketingkampányok során.
A digitális marketingstratégia fontossága
Számos szervezet nem rendelkezik digitális marketingstratégiával, ezzel kockáztatva az ügyfelek elvesztését. Fontos, hogy az elavult folyamatokat felpezsdítsük a legújabb digitális marketingtechnikák használatával. Az erre a célra készült eszközök és sablonok célja nem más, mint a teljesítmény növelése.
Hogyan tudod használni a Tartalommarketing Mátrix tervezési sablont?
Az alábbi ábra megmutatja, hogy hogyan épül fel 5 lépésben a Tartalommarketing stratégia.

A Tartalommarketing Mátrix segítségével te is könnyedén elérheted a potenciális ügyfeleket. Eljuthatsz hozzájuk a számukra megfelelő tartalommal a legideálisabb időben.
Bízunk benne, hogy a TM egy új perspektívát tud adni a te tartalommarketing tervezésedhez is.
Forrás: Smart Insights